هدف تحقیق: هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعی در دختران و پسران پا ی ه 8 بودند ک ه به / 8 و 81 پسر با میانگین سنی 7 / دوم تا چهارم ابتدایی بود. روش تحقیق: نمونه این پژوهش 78 دختر با میانگین سنی 6 طور تصادفی از مدارس ناحیه دو شهر کرمان انتخاب شدند. برای ارزیابی شایستگی حرکتی درک شده از خرده مقیاس ورزشی نیمرخ خود استفاده شد. برای (TGMD-2) و برای ارزیابی شایستگی حرکتی واقعی از آزمون رشد حرکتی درشت – 2 (SPPC) ادراکی برای کودکان تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون جهت تعیین رابطه بین این دو متغیر در دختران و پسران استفاده شد. یافت هها : نتا یج ای ن تحقیق نشان داد بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعی هم در دختران و هم در پسران رابطه معناداری اما در ی ک حد پایینی وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد کودکان قادر نیستند شایستگی خود را با دقت کافی ارزیابی کنند ، ک ه ای ن احتمالا به خاطر تجارب کم حرکتی کودکان و یا کیفیت پایین برنامه های آموزشی تربیت بدنی می باشد.
اسماعیل زاده, مجید, زارع زاده, مهشید, صابری کاخک, علی رضا, & همایون نیا, مرتضی. (1390). ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعیدر کودکان پایه دوم تا چهارم ابتدایی. روانشناسی ورزش, 3(2), -.
MLA
مجید اسماعیل زاده; مهشید زارع زاده; علی رضا صابری کاخک; مرتضی همایون نیا. "ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعیدر کودکان پایه دوم تا چهارم ابتدایی", روانشناسی ورزش, 3, 2, 1390, -.
HARVARD
اسماعیل زاده, مجید, زارع زاده, مهشید, صابری کاخک, علی رضا, همایون نیا, مرتضی. (1390). 'ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعیدر کودکان پایه دوم تا چهارم ابتدایی', روانشناسی ورزش, 3(2), pp. -.
VANCOUVER
اسماعیل زاده, مجید, زارع زاده, مهشید, صابری کاخک, علی رضا, همایون نیا, مرتضی. ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعیدر کودکان پایه دوم تا چهارم ابتدایی. روانشناسی ورزش, 1390; 3(2): -.