TY - JOUR ID - 99277 TI - ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعیدر کودکان پایه دوم تا چهارم ابتدایی JO - نشریه روانشناسی ورزش JA - MBSP LA - fa SN - 2676-3729 AU - اسماعیل زاده, مجید AU - زارع زاده, مهشید AU - صابری کاخک, علی رضا AU - همایون نیا, مرتضی AD - دانشگاه شهید باهنر کرمان AD - دانشگاه تهران Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 3 IS - 2 SP - EP - KW - خودپنداره KW - مهارت های حرکتی بنیادی TGMD – و 2 SPPC DO - N2 - هدف تحقیق: هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعی در دختران و پسران پا ی ه 8 بودند ک ه به / 8 و 81 پسر با میانگین سنی 7 / دوم تا چهارم ابتدایی بود. روش تحقیق: نمونه این پژوهش 78 دختر با میانگین سنی 6 طور تصادفی از مدارس ناحیه دو شهر کرمان انتخاب شدند. برای ارزیابی شایستگی حرکتی درک شده از خرده مقیاس ورزشی نیمرخ خود استفاده شد. برای (TGMD-2) و برای ارزیابی شایستگی حرکتی واقعی از آزمون رشد حرکتی درشت – 2 (SPPC) ادراکی برای کودکان تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون جهت تعیین رابطه بین این دو متغیر در دختران و پسران استفاده شد. یافت هها : نتا یج ای ن تحقیق نشان داد بین شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعی هم در دختران و هم در پسران رابطه معناداری اما در ی ک حد پایینی وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد کودکان قادر نیستند شایستگی خود را با دقت کافی ارزیابی کنند ، ک ه ای ن احتمالا به خاطر تجارب کم حرکتی کودکان و یا کیفیت پایین برنامه های آموزشی تربیت بدنی می باشد. UR - https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99277.html L1 - https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99277_d38e036cbee56e0664815789e1ff7ac1.pdf ER -