%0 Journal Article %T تأثیر تصویرسازی فعال و غیرفعال بر یادگیری مهارت پرتاب دارت در دانش‎آموزان 7-12 ساله %J نشریه روانشناسی ورزش %I دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی %Z 2676-3729 %A شهبازی, مهدی %A عالی, محمد باقر %D 2021 %\ 01/20/2021 %V 12 %N 2 %P 17-28 %! تأثیر تصویرسازی فعال و غیرفعال بر یادگیری مهارت پرتاب دارت در دانش‎آموزان 7-12 ساله %K تصویرسازی غیرفعال %K تصویرسازی فعال %K دارت %K کودکان %K یادگیری %R 10.52547/mbsp.5.2.17 %X هدف تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر تصویرسازی فعال و غیرفعال بر یادگیری مهارت پرتاب دارت در دانش‎آموزان 12-7 ساله بود. روش‌شناسی: بدین منظور برای نمونه‎گیری، پرسش‎نامه تصویرسازی حرکتی کودکان در میان جامعه آماری مذکور توزیع شد و 30 نفر دختر و 30 نفر پسر که توانایی تصویرسازی آن‎ها یکسان بود برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. بعد از اجرای مرحله پیش آزمون، نمونه‎ها به دو گروه همگن فعال و غیرفعال تقسیم شدند (دو گروه دختر و دو گروه پسر). از آزمون تحلیل واریانس با اندازه‎گیری مکرر برای بررسی تغییرات درون گروهی از آزمون تحلیل کوواریانس برای تفاوت­های بین گروهی مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج آزمون‎های اکتساب اول تا ششم، یادداری و انتقال نشان داد، تفاوت معنی‎داری در گروه­های بر مبنای تعامل جنسیت و گروه وجود ندارد و این نشان دهنده این بود که تصویرسازی فعال و غیرفعال باعث تفاوت در این گروه‎ها در آزمون­های مورد نظر نشده است. نتیجه‌گیری: نتایج به دست آمده در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال حاکی از توجه ویژه به تمرینات ذهنی بدون توجه به نوع آن است. %U https://mbsp.sbu.ac.ir/article_100978_8df8854b379c8900c3bfa1f519d0091d.pdf