@article { author = {صباغی, ایوب and حیرانی, علی and یوسفی, بهرام}, title = {}, journal = {Journal of Sports Psychology}, volume = {6}, number = {1}, pages = {0-0}, year = {2015}, publisher = {ShahidBeheshti University}, issn = {2676-3729}, eissn = {2645-4092}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تاثیر برنامه ادراکی-حرکتی منتخب بر بهره ادراکی-بینایی در کودکان}, abstract_fa = {هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یک دوره برنامه ادراکی-حرکتی منتخب بر بهره ادراکی - بینایی کودکان پسر 5 تا 8 ساله شهرستان روانسر بود. روش‌ تحقیق: 92 دانش آموز با میانگین سنی4/1± 2/6 به روش خوشه ای-تصادفی انتخاب و در دو گروه تجربی وکنترل قرار گرفتند. از آزمودنی‌های هر دو گروه با استفاده از آزمون ادراک بینایی فراستیگ که پنج مولفه هماهنگی چشم و دست، ادراک تمیز طرح از زمینه، ادراک ثبات شکل، ادراک وضعیت در فضا و ادراک روابط فضایی را می‌سنجد، پیش آزمون گرفته شد و سپس گروه آزمایش به مدت هشت هفته و هر هفته سه جلسه و هرجلسه به مدت 45 دقیقه یک دوره فعالیت‌های ادراکی-حرکتی را که منتج از نظریه ادراکی-حرکتی کفارت بود، گذراندند. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه‌های تکراری در سطح (05/0>P) تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل اثر گروه، اثر زمان و اثر تعاملی زمان در گروه را از لحاظ آماری معنادار نشان داد. نتیجه‌گیری: در کل الگوی نتایج حاضر پیشنهاد می‌کند که برنامه‌های ادراکی-حرکتی منتج از نظریه ادراکی-حرکتی کفارت سبب بهبود بهره ادراکی-بینایی در کودکان می‌شود.}, keywords_fa = {برنامه حرکتی,ادراکی بینایی,آزمون فراستیگ,کودکان,بهره ادراکی}, url = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99441.html}, eprint = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99441_c17eac6ddbbef6956a52278fc6687818.pdf} }