@article { author = {مقدم, امیر and فارسی, علیرضا and دهنوی, احمد}, title = {}, journal = {Journal of Sports Psychology}, volume = {4}, number = {2}, pages = {-}, year = {2012}, publisher = {ShahidBeheshti University}, issn = {2676-3729}, eissn = {2645-4092}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {computer training,Observational learning,procedural knowledge,acquisition test,retention test}, title_fa = {تأثیر تمرین رایانه ای، عملی و ترکیبی بر اکتساب و یادداری الگوی حرکت مهارت شوت فوتبال}, abstract_fa = {هدف تحقیق: پژوهش حاضر به منظور، بررسی اثرات تمرین رایانه ای بر اکتساب و یادداری مهارت شوت فوتبال انجام شد. روش تحقیق: در این تحقیق، 60 نفر از بین بازیکنان مدرسه فوتبال نیشابور با میانگین سنی 12 سال، به طور داوطلبانه شرکت کرده و به چهار گروه کنترل، رایانه، عملی و ترکیبی(رایانه، عملی)، تقسیم شدند و در پیش آزمون، مهارت شوت هر یک از فراگیران، با دو دوربین از نمای قدامی و جانبی تصویر برداری و توسط 5 ارزیاب، شاخص های تعیین شده نمره گذاری شد. پس از 18 جلسه تمرین، مجدداً آزمون اکتساب و 72 ساعت بعد، آزمون یادداری، مشابه پیش آزمون، مورد ارزیابی قرار گرفت و داده های بدست آمده با استفاده از تحلیل واریانس عاملی مرکب 2*4 و آزمون t وابسته مقایسه و با تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی دانکن، میزان اختلاف ها تعیین شد. نتایج: در آزمون اکتساب، بهبود مهارت برای هر سه گروه قابل قبول (05/0≥p )، و در آزمون یادداری نتایج حاکی از برتری گروه ترکیبی، در حفظ تداوم بهبود مهارت شوت آزمودنی ها بود (05/0≥ p). بحث و نتیجه‌گیری: اگر چه انجام تمرین‌های صرفاً رایانه ای و یا عملی، به عملکرد بهتر منجر شد، اما انجام تمرین های ترکیبی، حفظ تداوم بیشتر این پیشرفت را بدنبال داشت.}, keywords_fa = {تمرین رایانه‌ای,یادگیری مشاهده‌ای,دانش رویه‌ای,آزمون اکتساب,آزمون یادداری}, url = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99324.html}, eprint = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99324_6c0379ea58cdcf06c6315968a5b513f1.pdf} }