@article { author = {جهانگیری, محمد and کشتی دار, محمد and عربی, رسول}, title = {}, journal = {Journal of Sports Psychology}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {ShahidBeheshti University}, issn = {2676-3729}, eissn = {2645-4092}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {ego – oriented,task – oriented,relationship goal,responsibility goal,flow,physical education}, title_fa = {بررسی رابطه سلامت وضعی با اهداف اجتماعی، شایستگی درک شده و جو انگیزشی در کلاس های تربیت بدنی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلاست وضعی با اهداف اجتماعی، شایستگی درک شده و جو انگیزشی در کلاس های تربیت بدنی بود. روش تحقیق: به همین منظور از 779 دانش آموز 12 تا 16 سال خواسته شد تا پرسشنامه های جو انگیزشی درک شده در ورزش- 2، مقیاس هدف اجتماعی- تربیت بدنی، مولفه شایستگی درک شده از مقیاس نیمرخ ادراک از خویشتن جسمی ومقیاس سلاست وضعیتی – 2 را تکمیل کنند. در بخش تجزیه و تحلیل داده ها نیز از همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری و شایستگی درک شده (β=0/ استفاده شد. یافته ها: نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که تکلیف محوری، اهداف اجتماعی ( 60 سلاست وضعیتی ،(β=0/ و شایستگی درک شده ( 58 (β=0/ را بطور مثبت پیش بینی می کرد. همچنین، اهداف اجتماعی( 23 (β=0/41) را بطور مثبت پیش بین می کرد. خودمحوری نیز از طریق شایستگی درک شده، سلاست وضعیتی را بطور مثبت پیش بینی می کرد بحث و نتیجه گیری: این نتایج بر اهمیت توانایی معلم در ایجاد میزان بالایی از انگیزش برای دانش آموزان در جهت کمک .(β=0/40) به آنها برای دستیابی به حالات روانی بهینه و تداوم مشارکت در فعالیت بدنی تاکید می کند.}, keywords_fa = {خود- محوری,تکلیف - محوری,هدف رابطه ای,هدف مسئولیتی,سلاست,تربیت بدنی}, url = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99163.html}, eprint = {https://mbsp.sbu.ac.ir/article_99163_9fdd334fd8dbe844273ff23dfc2a49f2.pdf} }